↑ Grammy Awards Boucher, Geoff (2022-01-05)
نوشته شده توسط : Tara79f

<p> او در شکل اوّل، با تلفیق جملات عربی خود با آیات و واژگان قرآنی، عباراتی متأثر از سبک و سیاق قرآن میآفریند. منظور او از آینه این است که: «فیلم واقعیت نیست، اما در عین حال نمی­تواند خود را به طور کامل از شر شرایط حقیقی رها کند؛ مثل آینه که آن­چه را پیش­رو دارد، با این­که ممکن است تحریف کند، محدود سازد و در چارچوبی قرار دهد، سرانجام در خود منعکس می­کند، فیلم نیز جنبه­هایی از جامعهای را که در آن ساخته شده است، نمایش می­دهد»­(همان: 87)­. نظریه فمینیستی فیلم نیز به نقد و ارزیابی بازنمایی زن در آثار سینمایی می­پردازد، نمایش زن به عنوان ابژه نگاه مرد و نیز حضور منفعل زن در فیلم کانون مطالعات این گرایش است. هستند و بیززار نیز تأکید کرد که عضوی از گروه هست و در آلبوم حضور دارد. گفتند آهسته باش که هرکه را تکوین و تخلیق از بخار و دود بود، شعار و دثار او سیاه و کبود بود (بلخی، 1395 :86). امینم در این نماهنگ با محاکمه اتهام کودکآزاری جکسون، شایعهٔ جراحی پلاستیک و حادثهٔ پپسی سال ۱۹۸۴ (که طی آن در زمان فیلمبرداری تبلیغ کمپانی نوشابهسازی پپسی، موی جکسون آتش گرفته بود) شوخی کرده بود.</p>

<p> کم ترین نتیجه و تاثیر استفاده از این خدمات را می توان مدیریت زمان و برنامه ریزی برای استفاده مفید از فرصت ها دانست ولی جای خالی خدمات رسانی تلفن همراه در مراکز مهم فرهنگی یعنی در کتابخانه ها احساس می شود. صدای او یک ساز بود و می دانست چگونه از آن استفاده کند. خلقت بشر از آب بیمقدار نیز از نمونههای دیگر تأثیرپذیری بلخی از آیات الهی است. در این روش، کاربرد عبارات عربی به گونهای است که میتوان آن را به لحاظ وزن یا ساختار، تداعیگر آیهای از قرآن دانست. ذکر و کاربرد مستقیم آیات قرآن و احادیث در اقسام مختلف متون نثر از آغاز قرن ششم هجری قمری راه یافت. در این روش کاربرد عبارات عربی به گونهای است که میتوان آن را به لحاظ وزن یا ساختار، تداعیگر آیهای از قرآن دانست. همچنین، بعد از به وجود آمدن سایکدلیک راک، سبکهای دیگری مثل پراگرسیو راک که عناصر هنری بسیاری داشت و گلم راک که به جنبه نمایشی و بصری تاکید داشت، به وجود آمدند. مصنّف در ابیات زیر بیان میدارد که وجود هر پدیده، نشان و دلیلی بر اثبات وجود خداست.</p>
<p> «تُعِزُّ مَن تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَن تَشَاءُ» (آل عمران: 26): هر كه را خواهى عزت بخشى و هر كه را خواهى خوار گردانى. » (الاحزاب:48) است که در هر دو مورد از رهاکردن و روی برگرداندن و گذر از موضوع یا کسی است. وی همچنین در متن خود از سبک و اسلوب قرآن نیز بهره بردهاست؛ بدان معنا که بدون اقتباس از واژگان قرآنی از ساختار و اسلوب کلام وحی بهره گرفته­است. گاه این بهرهگیری متضمّن کاربرد مستقیم واژگان قرآن و گاه بدون اقتباس از آن صورت میپذیرد. مأخوذ است از مضمون و ساختار آیهی «أَتَاهَا أَمْرُنَا لَيْلًا أَوْ نَهَارًا» (یونس24:). «استبرق» به معنی «حریر ضخیم برّاق» (قرشی،1352:ج1/ذیل: برق) و «عبقریّ»، «نوعی از فرش است که گفتهاند خداوند آن را نمونه و مثلی برای فرشهای بهشتیان قراردادهاست» (راغب، 1374: ج2/ذیل: عبقر). او دربارهٔ کنارهگیری اش از خوانندگی گفته بود: «نخواندن من ابتدا اعتراض بود به صدای قدغن زنان در ایران، صدای قدغن خوانندگان زن در سرزمینم، که حتی اجازه خواندن و فریاد درون خود را به گوشها رساندن هم نداشتند.</p><p></p>
<p> اولین اندیشمندی که مفهوم غرب­زدگی را ارائه داد، احمد فردید بود. به لحاظ فرمی این فیلم­ها در تکنیک سینمایی و مهم­تر از آن در روایت، از کلیشههای رایج فیلم­فارسی­ها پیروی نکردند و عناصر جدیدی را به کار گرفتند، اما مهم­تر از آن تجربیات محتوایی این فیلمها بود. از اولوالالباب آثار و اخبار اغتراب استماع کردم (بلخی، 1395 :25). سلسلهی صفها در هم پیوسته گشت و رکاب مبارزان در هم بسته شد (بلخی، 1395 :41). لا تَلْتَفِتْ بخطوب الحبّ ان نزلت (بلخی، 1395 :116). الذّاهبین فی سَبیل الله و المُهاجرین و الانصار فی دینِ الله و سَلّم تَسلیمًا کثیرًا (بلخی، 1395 :19). این ترکیب به همراه «جمع بینالاختین» که در تحریم و منع ازدواج و جمع بین دو خواهر، نازل شدهاست، در عبارت زیر در جهت بیان غایت نفرت از خوراک از زبان پیر در مقامهی ششم (فی السّکباج) به کار رفتهاست. راغب اصفهانی، المفردات فی غریبالقرآن، ترجمه تحقیق: هنر موسيقي غلامرضا خسروی حسینی، دورهی 4جلدی، چاپ دوم، تهران، مرتضوی. گاه این روش تنها در دیباچه و آغاز کتب و یا ترسّلات مورد استفاده قرار میگرفت و جنبهی فنی داشت و گاه در نثر قصص و تواریخ در بالاترین حدّ تکلف دیده میشد (خطیبی، 1390: 200و208). این روش در متون دینی و عرفانی آنچنان تکلف و صناعتی نداشت و بیشتر به صورت نقل قول و یا همراه با ترجمه و شرح بود و برای مخاطبان و سالکان، جنبهی معرفتی و موعظه داشت نه لفّاظی و اظهار فضل.</p>

 




:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: